Diskussion:Dinkelberg

Us der alemannische Wikipedia, der freie Dialäkt-Enzyklopedy
Zur Navigation springen Zur Suche springen

Hohe Flum:

Mi Quelle isch die amtlich topographisch Karte vu Bade-Württeberg gsi, wo Hoher Flum drin stoht. Aber ich weiss vu dr eigene Gegend, dass die amtlich Karte bi dr Gwannnämme ihri Macke het. Mer sott villicht au im Landesvermessigsamt e Mail mit dr Bitte um Korrektur schicke. --W-j-s 19:57, 21. Jun. 2008 (CEST)

S heißt definitiv "die Hohe Flum", ich ha mol z Meißle gwohnt und uff allne Ortsschilder stoht "Hohe Flum", genausó uff de Dýtsche Wikipedia und de offizielle Websíte vom Dinkelberg. Drum bin ich do ziemlí sicher, des mit ém Landesvermessígsamt kasch loh. -♠Strommops 21:13, 21. Jun. 2008 (CEST)
Channi au bstätige: "d Hohi Flum" uf Alemannisch. --Chlämens 22:53, 21. Jun. 2008 (CEST)
Die amtlich Charte schribt "Hoher Flum", was jo offesichtlich falsch isch, aber ebe amtlich. Z'Ebringe schribe si Innetal, obwohl es Jennetal (alem. Jennidal) heisst. S'Landesvermessigsamt het also e Fehler drin. D'TOPO 1:25.000 isch aber die zueverlässigscht Landcharte mit dr wänigschte Fähler drin, wo ich kenn (un ich ha berueflich mut einige Landkarte z'due). Ich ha wäge andere Fähler au scho mit em LVA BW berueflich per eMail Kontakt gha. Si sin durchus dankbar, wemmer si uf Fähler ufmerksam macht. In dr 1:50.000-Karte, wo mer online iber http://deutschlandviewer.bayern.de/deutschlandviewer/GermanyViewer.html aluege cha, stoht, wie ich grad noochgluegt ha, ibrigens korrekt "Hohe Flum" drin. --W-j-s 00:24, 22. Jun. 2008 (CEST)
Im Hotzewald gits en Platz wo "Sauweid" gheisse het. Wyl des z dialektal chlunge het het mer en in "Schweinetummelplatz" umbnannt (kei Witz!). --Chlämens 02:46, 22. Jun. 2008 (CEST)
Usgrechnet im Hotzewald? Wer het sich do lächerlich gmacht? Sauweide wär ibrigens korrekts, churzes und präzises Hochditsch. Weisch meh zue sällem Thema? Es wär e eiges Lemma Wert. --W-j-s 15:56, 22. Jun. 2008 (CEST)
Korrektur: Schweinetummelplatz isch Amtsditsch, wie au Dunghaufen bzw. Dunglege statt Misthaufen, Darmwind fier Furz oder Kraftomnibus bzw. kurz KOM fier säll Fahrziig, wo suscht in vile Länder als Bus bechannt isch. Amtsditsch isch bechanntlich e besunderi Form vu Sprochpanscherei. Es isch e Sprochform, wo mer au im Standardditsch aktiv bekämpfe sott. --W-j-s 16:04, 22. Jun. 2008 (CEST)
I ha's im Buech "Der Hotzenwald" vo dr Helge Körner gläse, als Byspiil defür dass mer sich vo staatlicher Syte oft chrampfhaft drum bmüet de Dialäkt us Flur- un Ortsname z verbanne. I ha des Buech momentan aber nüt zur Hand. Aa s zweiti Byspiil channi mich nümmi ganz so guet errinre, es isch glaub um e Schlucht gange wo jetz "Teufelsentengraben" heisst, im Alemannische aber "Diefländegrabe". --Chlämens 16:32, 22. Jun. 2008 (CEST)

Zwoo Frooge[Quälltäxt bearbeite]

  • 1) Isch de Dinkelberg au de Name vonere Region im Badische? Denn müesst da no gänderet were.
  • 2) Wie isch d Uusprooch gnau: Dinkchelberg oder Dinggelberg ? --al-Qamar 15:21, 30. Jul. 2008 (CEST)
De Dinkelberg heißt eher Dinggelberg und isch numme e Gebirgszug, d.h. kei Region. --Strommops 15:54, 30. Jul. 2008 (CEST)
w:de:Dinkelberg füehrt des Lemma aber au under dr Kategori Region in Baden-Württemberg --W-j-s 18:38, 30. Jul. 2008 (CEST)

Ob selli Yordnig richtig isch, zwyfel ich a, ich frog mol uff de Diskussionssíte uff de dytsche Wikipedia noch. --Strommops 18:49, 30. Jul. 2008 (CEST)

Also i han mich jetz i dr Literatur informiert, un nooch dr traditionele Ydeilig gits drei Mundarte i derre Gegend: Im Nordweschte s Markgräflerisch, wo Lörrach no dezueghört, öschtlich un südlich vo Lörrach d Dinkelberger Mundart un wyter im Oschte s Hotzewälderisch. Im Markgräflerische sait mer "Angge" ([aŋkːə]) un folglich au "Dinggelberg", i de beide andre "Ankche" ([aŋkxə]) un "Dinkchelberg", wie au i de schwiizer Mundarte wo aa s Dinkelbergisch un s Hotzewälderisch nattloss aaschliesse. Freili gits de alte Dinkelberger Dialäkt inzwüsche fascht nümmi, Lörrach un als Induschtristadt sicher au Rhyfälde hen die Merchmool zruggdrängt. Ufem Lörracher Wuchemarkt chammer aber mit viil Glück no Buure höre wommer glatt für Fricktaler chönnt halte aber vum Dinkelberg sin. --Chlämens 21:13, 28. Aug. 2008 (CEST)

Extärni Link gänderet[Quälltäxt bearbeite]

Sali Mitautore,

Ich haa 1 extärni Link uf Dinkelberg gänderet. Nämen ich bittschen e Momänt un luege no mym Edit. Wänn Ihr Froge hän, oder wänn dr Bot d Link oder di ganz Syte soll ignoriere, gehen bitte uf die FaQ-Syte fir mee Infiormatione. Ich haa die Änderige gmacht:

Wänn Ihr fertig sin mit em dureluege vu myne Änderige, chennen er no dr Aawysige in dr Vorlag unte no Fähler flicke.

Cheers.—InternetArchiveBot (Fehler melden) 04:13, 27. Mai 2019 (MESZ)