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Künschtlich Ernährong

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Dialäkt: Schwäbisch


A Sond ohne Vrband
Mid m Vrband
Schläuch 1: Aschluß, 2: Tropfkammer, 3: Schlauch, 4: Reglr, 5: Aschluss an d PEG
Infusionsständer fr s Zuafiara ohne Pump (Schwerkraft)
A Pump fr s Zuafiara

Künschtlich Ernährung mid ara Magasond isch fr Viele a Schreckgschpenschd. Wann ma nochguckt em Netz no gohts oim wia mit de Zettel en ara Pillaschachtl: ma vrschohts net racht, ond wemma d Nebawirkunga aguckt, tät ma am liabaschta so krank bleiba wia ma isch. Blos, des goht et so oifach, wemma nemme schlucka ka. Abr au frs Gegadoil, zom Absauga ka se notwendig sei. S geid zwoi vrschiedene Sorta, d Magasond durch d Nas odr en Mond ond d PEG-Sond.

Was isch au des

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D Magasond PEG isch a Plaschtikschlauch mo ma mikroinvasiv en da Maaga neifihrt. Weil es mikroinvasivgmacht wurd, dauert d Operatio vom Oischlafa wega dr Narkos bis zom Aufwacha blos a baar Schtonda. Nach a baar Däg ka ma se benutza. Au vo dr Magsond geits a baar Sorda, d wichdigschde Ondrschied isch mid odr ohne an Balloo zom Halda vo dr Sond.

Wamma se braucha duat

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A Magasond braucht ma, wemma nemme schlucka ka odr des bassiera kennt[A 1] odr wemma am Essa vrschdigga kennt wemma lenger bewusstlos wurd[1]

Wia goht ma drmit om

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Wemma dia Sond hot, no muass ma se pflega. D Eitrittsstell muass pflegd werra. Ma muass aufbassa was ma neiduat, dass se net vrschtopft. Gegas Feschtwachsa sott ma se reglmässig bewega ond ma sott se absichra, drmit ma net aonedig dra zerra duat.
Wann se oabsichtle rausrudschd, muaß ma glei zom Dokdr.

Wia ma se braucha duat

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Dia Flüssignahrong sott ma langsam neilaufa lau. Macht ma z schnell, ka s oim schleacht werra. Ond no hot ondr Omschtänd nix davo. Des isch bsondrs wichtig wann d Leit em Bett liegat odr net s Gfühl drfür hent.[2]

Wemma se nemme brauchd

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Wemma se nemme brauchd, ka ma se dr Doktr zemle oifach rausdoa. Des Loch wächsd ondr Omschdänd en a baar Schdonda zu.[A 2]

Grenza vo dr Awendong

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Wia bei älle medizinische Aglegahoida geids Regla. D wichdigschd isch, dass der mo se kriaga sott des au will.

  • Michael de Ridder: Deutsches Ärzteblatt Medizin am Lebensende: Sondenernährung steigert nur selten die Lebensqualität 2008, S. 105
  1. drmid ma ned s auf d 'Schnelle' macha muaß
  2. Desdrwega muass ma schnell ebbes macha, wenn s ned absichdlich bassierd.
  1. Tobias Stefan Finzel: Retrospektive Untersuchung des Abführverhaltens kritisch kranker Patienten mit akuter zerebraler Schädigung DNB 1098531086/34
  2. Tobias Stefan Finzel:Die Anwendung langfristiger Sondenernährung bei Menschen mit Demenz in der stationären Langzeitpflege DNB 1073244458/34
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